Jag mår dåligt av Chalmers..

Jag mår dåligt varje vår, jag mår dåligt varje sensommar och jag mår dåligt varje gång jag närmar mig Johanneberg/Guldheden. Anledningen är Chalmerister.

Nu läser jag på GP att dom har tagit upp kampen igen för att bygga en pipeline med öl från carlsberg i Falkenberg till deras skola i Göteborg, jag vet inte, men vad sägs om att syssla med något vettigt?.

Studenter klagar oftast på hur fattigt dom har det, hur jobbigt det är att plugga osv. Ändå är det den gruppen i samhället som utan tvekan krökar mest, hur går det ihop då?. Några föreläsningar om dagen, lite hemtentor och annat i studieväg får man väl ta då det centrala i skolan ändå verkar vara oändligt många “sittningar”, spex och tenta-öl. Ni gör ju fan inget annat?

Prova att gå upp varje morgon och dö varje gång man går till jobbet, prova att komma hem ännu mer död än vad du var när du lämnade för att sätta dig framför tv´n och se på förkväll (med två snygga hysteriskt dåliga programledare och en annan lika dålig). Prova det några år, o sen lär ni aldrig mer sätta er i Debatt och kräva mer pengar.

Sedan att Chalmers består till 75% av nyinflyttade gamla mobboffer som får sin andra chans i livet och en social revival när man träffar folk som vart med om samma jobbiga uppväxt i sin landsortsstad. Det blir en explosion av ett provinsiellt och juvenilt umgänge som är långt i från okej.

“Men våran sektion är inte alls som övriga Chalmers” får man ofta höra, Jag antar att Göring sa något liknande på sin tid.

Hur som helst, jag kanske har varit lite hård nu, och även lite elak, det är klart att ungdomarna ska få en andra chans och bryta upp från sitt tidigare liv, men måste ni överdriva allting, måste ni bära runt på bänkar på stan, måste ni vara överallt? Jag orkar inte med det, ni får valborg av mig, det är eran dag, för då sitter jag ändå hemma och övar på Avanti Popolo inför morgondagen.

2 responses to “Jag mår dåligt av Chalmers..

  1. Haha, galet roligt beskrivet. Har själv bott på Guldheden och det var fruktansvärt. Denna invasion av nördar. Vem är du som skriver bloggen? Tjej eller kille?

  2. haha, ja, guldheden asså..de hade ju varit en sådan ljuvlig plats om nu inte…ah

    en kille på 23 jordsnurr är det, fast jag e en blandning av en 50 årig gubbe och en 15 årig flicka, men det tycker jag e vackert…

Leave a Reply

